Post info

Labels:


Comments 2


Author: syilla

nama saya noor syilla. anak kepada asmahan binti aswaddalai dan nor azawadi bin ghazali. saya ade empat oraang adik beradik. saya yang kedua. yg pertama abg saya muhammad norhan. yang ke tiga muhammad nor syafiq dan yang terakhir muhammad ramzul. as u can read. saya sorg je anak perempuan. ramai org wat consequence yg saya ni manja. manja je? silap tu. mmg saya selalu diperhatikan. tapi xbermaksud ako ni dimanjakan. but once in a while. ako slalu jugak merengek. bile ako demam, saket n sejuk tengah tengah malam. bile saya merengek sbb demam atau saket. mak saya akan soh saya makan ubat. bile saya xmo n terus merengek, mak saya akan cakap ' ko ingat mak ni ade magic ke 'fuhh' boleh hilangkan demam ko? makan la ubat '. haha. mcm nak tergelak. tp tengah demam kan. n bile saya sejuk tengah tengah malam. saya akan merengek setiap masa sampai la mak saya selimutkan saya. haha. em. mcmane saya bleh cakap saya x manje ye? haha. ape ape pon time kaseh mak sbb banyak bersabar.
saya seorang yang jujur. saya x menipu utk selamatkan diri sendiri. saya hanya menipu utk menjaga hati org yg mungkin akan hancur kalau saya terlalu jujur. u know wat i mean. saya juga bersifat panas baran yg diwarisi dpd nor azawadi bin ghazali. ske memendam kesedihan dan kekecewaan dpd asmahan binti aswaddalai, ske mengikut perasaan dpd asmahani binti aswaddalai. saya juga seorang yang unpredictable. kadang kadang  sangat rajin kadang kadang sangat malas. kadang kadang suke duduk rehat kat rumah. kadang kadang ske melaram. dan macam macam kadang kadang lagi. dan yang paling penting. saya sangat sangat sangat sangat infiniti sensitif. so mind ur words n actions. sbb bile saya terasa. saya akan memendam. bile dah bengkak saya akan baran. bile dah baran saya akan ikot perasaan. now u know how hard to be me. haha.
dulu saya ramai kawan. serata malaysia. tapi pada suatu ketika. saya dah tahu nak bezakan kategori kawan tu. sama ada kenalan, kawan, sahabat dan hantu. haha. xde istilah kawan baik kawan rapat. cume 4 kategori ni je yang ada dalam kamus ako.
kenalan : org yang kita kenal diorg secara basic saje. eg. nama, umur, tempat tinggal. kita atau dia masing masing x mengendahkan masing masing. jumpa kalau terjumpa. masing masing xmemerlukan.
kawan : org yg kita selalu berkomunikasi. kita tahu lebih sikit dpd basic. yg dia atau kita contact bile nak hang out. yang kita atau dia dijemput dtg ke jamuan or kenduri masing masing.
sahabat : org yang sentiasa kita contact utk berkongsi pahit manis. yg kita atau die tahu serba serbi pasal masing masing. yang wajib hadir di majlis masing masing.
hantu : mungkin dr ketegori kenalan atau kawan tapi dia sangat x menghargai kita. yg mengambil kesempatan atas kesenangan kita. backstabber. atau yg mungkin sanggup merampas kebahagiaan kita disebabkan selfish.
akhirnya. saya temui sahabat saya. siti nazatul asyikin binti ahmad termizi, aswini leela a/p loganathan, fadhilah ahmad. dan sejak kebelakangan ni ade sorg kawan yang cuba mengisi borang status sahabat. tapi agak susah nak jadi sahabat ako dengan berkata ' kau kan bestfwen ako ' setiap kali msg. mungkin sbb ako pernah terpilih hantu sbg kawan baik ako. sejak dari itu. tiada lagi istilah kawan baik. hanya sahabat. mcmane nak jadi sahabat? smenye bergantung pada masa dan situasi. xsemestinya ada ujian tp keikhlasan. xnak bia ako dipergunakan lagi. disebabkan hantu tu la. i screwed up with aswini leela n i totally regret it. hum. kacau mood sudah. to mr ringgo. jgn kecik hati. sila cuba lagi. haha.
bila cakap soal cinta. ako xpaham ape itu cinta. ako cume paham perkataan sayang saje. ako sayang sme orang kecuali org x menghargai kehadiran, pengorbanan, n kaseh yang ako sediakan. too bad utk diorang tu. kalu randomly nak ckp pasal cinta hati ako. senang je. abdul syaaban. haha. dia sangat penyabar orangnye. saya ni dah la mcm mcm perangai ada. tapi die tetap sabar dengan saya. mane ade lelaki lain yang sanggup jatuhkan air muka die dengan sapu losyen kat kaki awek die yang kering. depan kawan kawan die plak tu. die jugak ade bakat memasak. hampir kesemua yg die masak kene ngan tekak ako. mane ade laki yg sanggup masak utk awek dia tiap tiap hari. kalu ade pon xselalu. die suka beralah. bila ako nak kwar ngan kawan kawan lelaki ako yang len, mula mula x bagi. last last mengalah. haha. die sanggup advance bape byk gaji die bila ako teringin sesuatu. haha. walaupun die ade beberapa kekurangan. die tak habis sekolah. die xkaya. die x bercita cita tinggi. die ske lebihkan kawan kawan die. die jarang cakap i love u kecuali ditanye. die pemalu. dia kurang berdikari. tapi. dengan kelebihan yg die ade. ako bersyukur. sbb ako tengok dalam sejarah family ako ( yg sudah berkahwin ). susah nak dapat lelaki a.k.a suami yang ade sifat sifat pada abdul syaaban ni. sorry kepada siapa siapa yang terasa tapi inilah kenyataan. wee. sorry again n end. salam.

2 comments:


  1. waaaa... so suwit dpt bf cam tuh...
    lucu la... tp suweet...

  1. woit!!! mcm mana nama saya boleh terbabit dalam post awak ni?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...